Personeel en organisatie.
Door de focus op het transport van hoogwaardige voedingsstoffen wordt veel gevraagd van onze chauffeurs. Zeker als platooning daadwerkelijk zijn intrede doet, bestaat het werk van een chauffeur vrijwel niet meer uit het goed en veilig rijden van A naar B, de aandacht komt veel meer te liggen op het laden en lossen. In onze markt vergt dit veel en specifieke kennis van de chauffeurs, of noemen we ze tegen die tijd ‘operators’?
Platooning is de toekomst.
Platooning is een relatief nieuw begrip en betekent dat voertuigen coöperatief rijden op korte afstand van elkaar (minder dan 1 seconde) op basis van de technologie van geautomatiseerd (autonoom) rijden. Nu al zijn veel van onze trucks voorzien van veiligheidssystemen die de chauffeurs ondersteunen in het veilig rijden. Inmiddels beschikken wij over enkele trucks die zijn uitgerust met de 1e generatie platooning systemen.
Trainingen en opleidingen.
Als (inter)nationaal transportbedrijf besteden wij veel tijd en energie aan het opleiden en trainen van onze chauffeurs. Er zijn e-learning trajecten opgezet, coaches aangewezen en er worden rijtrainingen georganiseerd. In de toekomst verwachten wij gebruik te gaan maken van virtuele opleidingen. De veiligheid van de mannen langs de weg staat bij ons voorop.
Om de groei en het natuurlijke personeelsverloop het hoofd te kunnen bieden is het noodzakelijk om kwalitatief goede mensen te werven en hen snel vertrouwd te maken met de werkprocedures, klantinstructies en de collega’s. Daarom wordt veel aandacht besteed aan de introductie van nieuw personeel, waarvoor inmiddels een digitale ‘onboarding module’ is ontwikkeld.
Automatisering en informatievoorziening.
De wereld verandert in een razend tempo en automatisering brengt informatievoorziening op een steeds hoger niveau. Waar in het verleden communicatie via telefoon, telex en fax ging, worden opdrachten nu volledig digitaal doorgestuurd naar Albert Keijzer. Maar de digitale communicatie blijft niet beperkt tot het ontvangen van gegevens, klanten willen ook graag informatie over transporten digitaal ontvangen van de transporteurs. Steeds meer informatie die men sneller wil ontvangen. Dit vergt systemen die de organisatie daarbij ondersteunen. Albert Keijzer investeert veel in de ontwikkeling van deze geautomatiseerde systemen om ook op dat terrein voorop te lopen en de eigen organisatie en de klanten te informeren met behulp van dashboards die realtime relevante en eenvoudig te lezen informatie verstrekken.