Een kleine zestig jaar geleden besloot de overheid fluor aan het drinkwater toe te voegen om tandbederf tegen te gaan. Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â
De grote hoeveelheden transport van silicoon-waterstof-fluor werd in opdracht van Albatros Superfosfaatfabrieken uitgevoerd door Albert Keijzer. Door de bijtende werking van de stof, kon deze niet vervoerd worden in aluminium, RVS of ijzeren tanken. Albert Keijzer liet daarom twee tanken bouwen met een rubberen tankvoering. Deze reden continu naar Rotterdam, Amsterdam en Duitsland. Toen enkele jaren later de politiek besloot niet langer fluor aan het drinkwater toe te voegen, werden de speciale tankwagens overbodig.
Gelukkig volgt er kort na het fluor avontuur een opdracht van de Electro Zuur- en Waterstoffabriek voor het vervoer van vinylacetaat en azijnzuur. Voor Albatros verzorgde Albert Keijzer in die jaren ook het transport van grote hoeveelheden kunstmest. Maar door de veranderende en aangescherpte milieu-eisen maakte het transport van kunstmest plaats voor nieuwe opdrachtgevers en het vervoer van andere chemische middelen.
Â